Koľko stojí reklama?

Autor: Ján Gašo | 11.11.2011 o 10:02 | Karma článku: 10,63 | Prečítané:  15496x

Spôsobov, ktorými sa dá prezentovať firma, produkt či služba je viac než dosť. Reklamy na nás číhajú na každom kroku. Ak práve premýšľate o tom, kde by ste chceli mať svoju reklamu, môžete si pozrieť, či by ste na to mali dostatočný počet finančných prostriedkov. Vo všeobecnosti platí, čím väčší počet oslovených ľudí, tým vyššia cena za reklamný priestor.

Televízia

Cena reklamného priestoru v televízii sa pohybuje od stoviek do tisícok eur. V závislosti od sledovanosti a vysielacieho času. Pokiaľ by ste napríklad za 30 sekundovú reklamu v TV JOJ počas rannej reprízy Súdnej siene zaplatili 390 €, tak za 30 sekúnd v reklame počas televíznych novín by to už bolo 12 080 € bez DPH.

Rozhlas

Podobne je to aj v rádiách. Sledovanosť je nahradená počúvanosťou. Napríklad vo Fun Rádiu by vás 30 sekundový reklamný spot v čase od 21:00 do 5:00 stál 70 €, avšak v čase od 07:00 do 12:00 by to bolo 680 €. V prípade že by išlo iba o 30 sekundový čítaný oznam, cena by klesla zhruba o polovicu na 30 € resp. 360 €.

Internet

Na internete sa cena odvíja od návštevnosti webu aj od typu reklamy. Môže ísť napr. o reklamu predávanú na časové obdobie, reklamu predávanú na počet zobrazení (CPT), prípadne počet kliknutí (CPM).  Za týždňovú reklamu vo forme banneru 300x300p. na internetovom portáli zoznam.sk zaplatíte 7 900 €, v prípade formátu predávaného na počet videní je to 95€/1000 videní. Čo sa týka ceny za počet kliknutí (t.j. platí sa iba za to, keď návštevník webu klikne na odkaz a otvorí si inzerovanú stránku, nie za zobrazenie odkazu) je to veľmi variabilné. Na stránkach etarget.sk sa cena pohybuje od 0,01 € až po desiatky centov za kliknutie.

Tlač

Pre reklamu v tlači je okrem počtu predaných výtlačkov, dôležitý formát a miesto uverejnenej reklamy. Za 7 000 € môžete mať napríklad reklamu rozmerov 70 x 70 mm na titulnej strane denníka SME, no napr. na 8-mej strane môžete mať za rovnakú cenu už celú stranu v tomto denníku. Keby ste ale chceli celú tetiu stranu, stálo by Vás to už 14 900 €.

Ulica

Tu je asi najširšia ponuka reklamných plôch, od potlače vozidiel MHD, cez plagáty a bilboardy až po fasády budov. Dôležitú úlohu pri cene zohráva veľkosť, poloha kde sa reklamná plocha nachádza a obdobie na ktoré je reklama zaplatená. Priemerná cena za bilboard štandardných rozmerov 510 x 240 cm sa pohybuje v priemere 100 – 200 € za mesiac. S vyššou lukratívnosťou umiestnenia a zväčšovaním plochy cena rastie...

Samozrejme toto je len malá časť z možností ako sa prezentovať formou reklamy. Možností je omnoho viac. Treba tiež dodať, že všetky vyššie spomínané ceny sú len za poskytnutie reklamného priestoru. V prípade realizácie si ešte treba pripočítať náklady spojené s výrobou samotnej reklamy. Taktiež môže cena narásť z dôvodu, že informácie nie sú čerpané z cenníkov lídrov svojho segmentu. No na druhej strane vo väčšine prípadov je možné dosiahnutie rôznych zliav, čo môže cenu za reklamný priestor výrazne znížiť.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Bašternák sa nakoniec môže trestu vyhnúť, lebo správkyňa nekoná

Podnikateľ blízky Smeru previedol majetok, aby mu ho štát nevzal. Zatiaľ mu to vychádza.

Dobré ráno

Dobré ráno: Odysea za funkčným Ústavným súdom je za nami. Čo teraz?

Na súde je viac ako tisíc nevybavených prípadov.

STĹPČEK JAKUBA FILA

Čí človek je správkyňa v Bašternákovom konkurze?

Cieľom trestu bolo z Bašternáka vyžmýkať všetky nelegálne eurá.


Už ste čítali?